søndag 15. mai 2011

Så var det en klematis og tre roser igjen...

De kom, de er her fortsatt, men forsvant fra bloggen...
Sånn kan det gå i spaceworld :)
Men altså, det hadde seg slik at det var en gang tre feer og en klatrer,
som sneik seg med meg hjem fra hagesenteret.
Og glad er jeg for det!
I jorden har de fått sin plass.
Columella:



og de tre feer:


De tre feer, av sorten 'The Fairy', ble begravet,
men strakte fort greinene sine opp av jorden igjen.
Her er det masse liv!
Som en hver hageeier, kunne jeg puste lettet ut, da det begynte å regne i går.
Og enda bedre, det fortsatte utover dagen i dag!
Dette trengte vi nå.
Vi har hatt en deilig vår, men nå var det jammen meg tørt.
Solen dukker da snart opp igjen,
og da kan vi nyte den utvikling regnet har gitt oss.
Etter jobb i ettermiddag, kunne jeg konstatere gode forandringer i hagen.



Både Sarah og Constanse vokser og gror.
En god knopp, har Sarah fått.
Det gjør vel ikke noe om små maur kryper rund på knoppen...
Noen som vet?
Nå er kvelden over og loppekassa lokker.
Så får jeg ut i eventyrlandet, og se meg rundt med morgenkaffen.
Mon tro om dette innlegget får bli værende...
Vi får se.
God natt :)

4 kommentarer:

  1. Det gjør ikkeno' med maur på knoppene, så sant de ikke 'melker' en bladluskoloni...

    Sjekk nøye! På peonknopper gjør de ingen skade.

    SvarSlett
  2. Hei, fin farge på klematisen din! Er det alpeklematis? Vet du hvilken sort det er? God søndag!

    SvarSlett
  3. Bille: Det er en Columella. Så bilde av den på Bogrønt sine sider. Reklamen gjorde sitt;) Løp og kjøp;)
    Villrose: Kan ikke se noen bladlus, så da kan jeg vel bare slappe av ;) Skal følge med i tiden fremover. Takk for godt råd!

    SvarSlett
  4. Hei!

    Ang sommerpoppelrose- Du kan få kjøpt frø flere steder. Malva...husker ikke. Jeg har tatt frø fra ferdige planter som jeg kjøpte for et par år tilbake. Lett å dyrke fra selvsankede frø. ME

    SvarSlett