torsdag 19. mai 2011

Og lat det som hagen bløma!

Hadde en kjempe 17.maifeiring!
Mellom to dager med regn, glimtet det til med det beste 17.mai vær!


Vi kunne heise flagget,
 synge "Ja, vi elsker" og "Gud signe vårt dyre fedreland"
(og lat det som hagen bløma).
Vi gikk i tog, feiret med pølser og is,
17.mai-leker, taler, underholdning og utlodninger.
Herlig.
Jeg liker det!
Grilling i vinden hos, og sammen med, gode venner.
 Avsluttet kvelden på stedets bedehus, der det ble holdt stor 17.maifest,
 med nye taler, nasjonalsanger, leker og en hel masse flotte kaker!!
Vi kunne få legge oss, trøtt i beina, mette i magen,
og med tusen inntrykk til førdøyelse.
Må si som min bestemor alltid sa:
 "Ja, no må åss takk!"


18.mai:
Opp og hopp,
det er skole og jobb!
Og regn.
Godt for grøden det!
Jeg er såååå utålmodig!
Vil se noen spirer i rabatten min...
Det er fortsatt mye svart jord.
Men...


 jeg fant en utsprunget klematis-knopp.
montana rubens

Strømstans hele ettermiddagen og kvelden.
Og regn.
God og lang kveld, koselig med bok!
Lenge siden sist!
Men uten kaffe...

I dag har jeg kaffe.
Derfor har morgenkaffen har tatt litt for lang tid.
Godt at jeg har tatt helg ;)
Solen skinner igjen.
Ut med meg.

Kanskje jeg finner noen spirer?
Sees :)

2 kommentarer:

  1. Herlig!! ja vi elsker landet og alt det der,,
    dålig start men bloggen din er kjempefin , jeg liker bildene dine ,,¨
    ha en fin helg Marit.
    (det er godt og vite at sommeren er foran oss og at alle muligheter er der)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar! Håper den sommeren vi lengter etter blir både lang og god:) God helg, i allfall!

    SvarSlett