torsdag 5. mai 2011

Dagen i hagen!

For en vår vi har!!
Deilig!
Dag etter dag, med det deiligste vårvær!
Nå har riktignok temperaturen justert seg til "normal" vårtemp,
men sola fortsetter og lyse opp hverdagen!

I går kom husbonden hjem med 2 kubikk jord.
Spredte den utover, så i dag var det hagedag på mor :)


I rabatten har jeg her plantet noen buksbom og en kornell.


Så gjorde jeg det klart til å så.
Rett i bedet. Spent på hvordan det vil gå.
Har noen spirer inne også, som etterhvert som de har herdet,
og temperaturen ute stiger, skal plantes ut.



For å vite hvor jeg holdt på mens jeg sådde,
merket jeg opp kanter med sand.
Nytt område for hver blomstersort jeg ble ferdig med.
Tegnet også opp et kart på et ark, der jeg noterte hva som er hvor.
Krysset også av på arket etterhvert som jeg sådde.
Var ikke det lurt?

Så nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet!
 Vanne og vente, og vente og vanne...


For den som ser riktig godt etter, står det merket noen tall på bildet.
Et lite plantekart...
1. Valmue Papaver rhoeas  'Angels Choir'
 2. Pyntekorg Cosmos bipinnatus 'Vega mixture'
3. Pyntekorg Cosmos bipinnatus 'Picotee'
4. Valmue Papaver 'Lilac Pompom'
5. Jomfruen i det grønne Nigella 'University mix'
6. Skal plante en Malva Moschata 'Rosea' her.
7. Her kommer en akeleie 'Double Pleat Blackberry'
8. Plass til georginer 'Osirium' el 'Edge of joy'
9. Austinrosen 'Constance Spry'
10. Plante bunndekker som kan "velte" utover muren, feks Geranium. 


Pause og inspirasjon er også veldig viktig!
Ikke sant?


1 kommentar:

  1. Heisan !! Så mykje ubrukt svart mold er vel ein hagegal sin draume situasjon. Forstår godt du har kost deg med dette. Blir kjekt å sjå når det flaumer over med blomer !! Ha det godt !!

    SvarSlett