tirsdag 3. mai 2011

Drømmerabatt eller mareritt?

Jeg kan nesten ikke vente! 
I morgen skal vi hente jord!
God jord, til å blande inn i jorda vi har her fra før.
Så ligger den der rabatten, klar til planting...
En skisse er tegnet, men blir det fint?
Jeg grubler og tenker, forandrer og sukker.
Smiler og gleder meg, engster og bekymrer meg.
Dagdrømmer til tusen!


Jeg plantet en 'Constanse Spry' i enden av rabatten.
Erteblomster skal få hjelp til å slynge seg opp i lyktestolpen.
Men hva med resten???
Blir mye sommerblomster i år,
så ikke ugresset helt får ta overhånd.
Zinnia, Jomfruen i det grønne, Cosmos, noen ettårige valmuer 'Lilac pompom'+++
Kanskje en Kornell nær stolpen?

Så blir det å prøve og feile, helt til jeg blir fornøyd.
Får jeg det til å bugne av frodige blomster og vekster?

Har noen tips, så bare kom med dem!
Ha en fin tirsdag!!

4 kommentarer:

  1. Blomsterbedet ditt blir kjempefint, sett over bloggen din, den er veldig fin, fant ingen plass og legge meg til som følger hos deg, koselig om du følger mæ, Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  2. Ja det er som et puslespill,noe passer her og noe der ;-D.Hos meg har nesten alle rosene tatt farvel i år så da er det bare å kjøpe nytt :-)
    Lykke til med plantingen og legger meg til som følger hos deg :-)

    SvarSlett
  3. Har ikke så mange tips til deg, men synes at erterblomster er et syn!! Et frodig bed med erterblomster er noe av det fineste jeg vet!

    Kjekk blogg!! Liker å lese om ulike prosjekter i hagen! :)

    SvarSlett
  4. Takk for kjekke kommentarer! :)
    Velkommen som følgere!
    Jeg er jo ganske fersk i "faget"så dere må bære over med mine simple utforminger.
    Finns så utrolig mange flotte bloggerder ute!
    Men foreløpig konsentrerer jeg meg om å få til innleggene. Det holder enda..
    Lisbeth: Jeg har flyttet følger-listen opp over blogg listen. Finner du den nå?
    Var nok litt for bortgjemt så langt nede. Godt du minnet meg på det ;)
    Wenche's hage: Så synd med rosene dine!!
    Håper du får tak i noen flotte erstattere!!

    SvarSlett