fredag 24. juni 2011

Verd å vente på!


6 uker med knopp. En forventning innfrir.

Litt etter litt har knoppen vokst,
svulmet mer og mer.
Nå sprer hun sine kronblad ut!
En fryd for øyet!










Bare tanken på de kommende år,
da antallet knopper vil stige,
gjør meg enda mer glad.
Jeg nyter det!

 Har totalt 5 pioner i bedet, langs denne muren.
Etterhvert vil pionene fylle mer og mer opp i bedet,
men syns det er noe glissent som det er nå.
Nå vil jo blomstringen av pionene avta snart,
og da hadde det vært fint å fortsette blomstringen,
 utover sommeren og høsten.
Er det noen som kan gi meg et godt tips på hva jeg kan plante innimellom pionene mine?

1 kommentar:

  1. Storkenebb er fint. F.eks Geranium 'Johnson's Blue' eller Geranium endressii som blomstrer hele sommeren. Ellers har jeg kattemynte og stjerneskjerm, litt prydgress og noe Sedum spurium.

    SvarSlett