torsdag 30. juni 2011

Som tiden flyr!

Nå er det snart ferietid, og tiden flyr avgårde.
Det blir dessverre langt mellom innleggene hos meg.
Får ikke gjort de store tingene i hagen,
for været har ikke vært mest innbydende til hagestell.
Noen gode dager har det jo vært innimellom.


Etter å ha fjernet jord og ugress,
har vi fått fylt på grus og lagt hellene på plass igjen.
Enda trengs det mer grus her, men det kommer seg.
Det tar litt tid, siden grusen ikke kommer hit av seg selv.
På grunn av begrenset framkommelighet, bæres den i bøtter og spann,
og tømmes der det måtte passe. 


Til venstre for stien skal det bli et bed med lavendel.
Kantet med buksbom, og med spredte Allium gigantum, pekende opp i været.
Håper og tror at det kan bli et vellykket prosjekt.
All gresstorv må fjernes, men det har jeg gjort før, så det ser jeg ikke mørkt på.
Tanken på sluttresultatet driver meg videre.


Om bare solen vil skinne noen dager vil det bli en "New Dawn" i Linkehagen.
Knoppene er skikkelig klar for blomstring!


Og så må jeg jo få med en liten hilsen fra Sarah i dag også!
Går vel snart ned for telling, men nyter blomsten så lenge det varer ;)


Blir nok en stund til neste innlegg...
Det er ferietid i heimen.

God ferie!



2 kommentarer:

  1. Berget ditt, med stien ved siden av, fyllt opp med buksbom, lavendel og allium kommer til å bli helt supert! Jeg ser det for meg her jeg sitter! Det skal bli spennende å se sluttresultatet =)
    Men det er mye jobb, og med været på din side blir det jo litt lettere! Lykke til videre med hagearbeidet, og God ferie!

    SvarSlett
  2. Hores ut som du har en god plan for hagen :) Lavendel er jo bare så nydelig!
    Nyt ferien!

    SvarSlett