torsdag 9. juni 2011

Ventetid...

Hvor blir det av innleggene fra meg?
Hmm...
Først må de vel produseres, før de kan legges ut.
Og da må jeg ta bilder først,
og spirene ha kommet lenger, nye blomster blomstre,
frøplanter plantes ut og slå rot,
det bør være opphold når jeg har fri,
ikke for mye sol for bildenes skyld,
osv..

Min 'New Dawn' har masse knopper,
som dette,
og jeg venter...


På blomstring!!
Pionene står sprekk ferdig med sine 3 knopper.
Første gangen jeg har hatt knopper på pionene våre,
så jeg er veeeeldig utålmodig!

I helgen, mens det var sommerflott vær,
var jeg hos min kjære søster og hennes deilige familie!
Måtte inn å bli kjent med den nyfødte!
De hadde fått en bukett med en herlig blomst i.
Den hadde en litt søt krydderaktig duft.
Har ikke peiling på hva det er.
Kanskje det går an å få tak i den som snittblomst til hagen?
Noen som har god peiling?
Se på denne:


Kanskje ikke så fantastisk bilde, men kanskje nok til at noen kan kjenne den igjen...

2 kommentarer:

  1. Ja, det er ofte mye som skal klaffe før det kan bli et blogginnlegg.
    Det er heldigvis alltid mye å vente på og mye å glede seg til i hagen.
    Blomsten i buketten, kan det være en fylt levkøy, Matthiola inncana? Vet ikke hvor vanlig den er i salg, men den kan formeres med frø.

    SvarSlett
  2. Takk, Mariann!
    Det kan det virkelig være!
    Tusen takk for opplysningen!!
    Den skal nok bli prøvd ut her hos oss.
    Men det må bli til neste år.
    Er vel alt forseint å få den til i år?
    Klem

    SvarSlett