torsdag 14. april 2011

Hvor skal man begynne?



Etter å ha drenert rundt hele huset,
blir det en del å ta fatt i.
Dermed snudde jeg ryggen til,
 og startet jobben med garasjebedet.
 

Her var det nesten ingenting fra før.
En kjempestor Gullbusk riktignok,
men den hadde fått tatt helt overhånd.
Prøvde å frisere etter beste evne.
Og røtter...
Ugress...
Steiner...

Av all steinene jeg fant, kunne jeg stable meg en mur.
Visste ikke at det fantes så mye stein, under torva i en hage, på en øy, på Sørlandet.

Så på med ny jord.
Et stort hengerlass måtte til, boggiehenger til og med.
Så måtte Gullbusken vike...

"Gubben og gamla låg og dro, og ikkje fekk opp rota,
men hadde vi hatt han enball og toball og treball og firball og... 
her så hadde vi fått opp rota"

Det skulle vi i allefall tro.
Men jeg reiv og sleit,
grov og hakka.
Drakk vann og svetta.
Og jammen fikk jeg det ikke til!
Helt uten både gubben og enball og toball og...
Nye vekster får slippe til.
Litt etter litt.




Vakre Angelique


Vårfornemmelse



Allium Gigantum.
Kommer de igjen en gang?
Har bare fått blader de siste sesongene.



Høsten er kommet.




Stolt hosta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar