torsdag 28. april 2011

Du skal høste det du sår

I dag har jeg vært ute og sådd.
I en litt stor blomsterkasse har jeg litt oregano, og noen få bortglemte/gjemte tulipanløker.
Der vil jeg det skal få bugne litt i sommer.
Har derfor sådd sommerblomster i den.
Slik kan tulipanbladene få visne i fred, uten og synes,
og løkene vokse, før de blir flyttet til tulipanene langs muren.


Bak i kassen har jeg sådd papaver 'Lilac Pompon'
og en høy cosmosart 'Picotee'.
Midt i, Nigella 'University Mix'
og foran en lavere cosmos 'Vega Mixture'.
Nå blir det spennende å se hvordan dette går!

I "kjøkkenhagen" sådde jeg noen blomkarser.
Der skal jeg også sette en rabarbra, noen få gulrøtter og reddiker.
Ser gressløken, jeg mislyktes med i fjor, spire.
Morsomt.


Til sist fikk tuppelura så frø i dunken v lekehytta.
Blomkarse og blomstererter!
En gammel rosa syrin står tett inntil veggen.
Klar til blomstring, knoppene er bristeferdige!


Jammen virker ikke dyrevernet mitt også.
De fikk ikke tatt alle knoppene de der røverne som var ute tidligere i vår!


Nå venter middag hos noen venner :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar