lørdag 11. juni 2011

Knopp i dag, blomst i morgen?

Det er pinse.
Den kristne kirskes 'fødselsdag'.
Den femtiende dagen etter påskemorgen...

Jeg har vært på knoppe-jakt i dag.
Når 'fødes' blomsten etter å ha stått i knopp?

En rugosa.

Tre dronninger

En fagerbusk (tror jeg)

En ukjent rød rose

Campunala

Storknebb/Geranium

Kjære 'Sarah', nå kan det umulig være lenge igjen!! 

Her om dagen fikk jeg 'frisert' litt i garasjebedet.
Ble litt luftigere nå, syns jeg.


Har hørt rykte om at gravmyrt stjeler mye fra naboene sine.
Kan det være pga den, at alliumene mine glimter med sitt fravær?
Kommer bare noen bladrosetter...
Så nå har jeg tatt affære!
Har røsket vekk det meste av gravmyrten.
De er blitt klippetn nesten som en buksbom,
og røttene er begrenset til et minimum.
Så kan jeg håpe at det gir resultater for neste års blomstring...

Nyfrisert








2 kommentarer:

  1. Knopper er spennende, og tålmodighet er en dyd, sies det =) Jeg kan nesten ikke vente på at de springer ut, og går og kikker hver dag! For øyeblikket venter jeg på min Geranium `Purple Haze`, og mange flere! Så frodig det var i bedene dine!
    Gravmyrten min får råde grunnen alene på en "trygg" plass, for den er jo litt fin også.
    God pinse til deg!

    SvarSlett
  2. God pinse, Krepsemor! Takk for at du stakk innom;) Må nok øve litt på tålmodighet, kjenner jeg;) God pinse;)

    SvarSlett