torsdag 21. april 2011

Et hjørne i hagen

Disse vakre fagerklokkene stod i hagen fra før!
De er helt praktfulle!!
Noe forvokste var de, så nå har de fått seg en foryngelsesklipp.
Bedet har en lyng,
som jeg ikke helt har funnet ut om er vår eller høstblomstrende.
Litt annethvert år kanskje?
Den blomstrer nå,
 men var lilla til advent for halvannet år siden...

Dette omradet forandrer sg litt år etter år.
I fjor satte jeg ned georginer og forstørret bedet en del.
Jeg plantet også noen storknebb som bunndekkere.
De ser ut til å komme igjen.

I april i fjor, så det slik ut



På andre siden av fjellknatten behøver jeg kun å luke.


Her er det allerede masse liljer, "gullveis" og hageputer.


I forlengelsen av dette bedet har jeg lagd et skyggebed.
Det er under et stort plommetre,
og skyggen fra huset faller her fra litt utpå dagen.
Håper jeg kan få juleroser til å trives, men foreløpig har de ikke etablert seg.
Kjøpte tre eksemplarer på nettet i fjor, men det ser dårlig ut...

En hvit løytnantshjerte, en fenrikshjerte
og noen forskjellige storknebb
plantet jeg også.
 Får se hvem som kommer opp igjen...

Glimt fra i dag:




God påske!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar